Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Friday, December 10, 2010

Dato' Hanifah (Panglima) jadi Tokey balak selepas bersara??

Bekas Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri (Pentadbiran) yang baru bersara beberapa bulan lalu, iaitu Dato' Hanifah atau terkenal dgn jolokan Panglima, memang dimaklumi ramai sebagai seorang yang 'gedebe' di kalangan KCS dan tindak tanduk beliau seumpama " beraja dimata bersultan dihati ".



Nama beliau tidak dapat dipisahkan dgn beberapa nama lagi antaranya,  Amar (Pentadbiran), Arop (Kewangan) dan Pak Ya Baling (United 8), beliau juga mempunyai kaitan rapat dgn perkataan 'Indon'. Medan merupakan destinasi pelancongan yang paling beliau(s) gemari dan bagai rumah kedua beliau..


Desas-desus yang didengari menyatakan, sebagai menghargai jasa-jasa beliau kepada Negeri Kedah, YAB Dato' Seri Ustaz Azizan telah bermurah hati untuk menganugerahkan beberapa kompatmen 'Balak' sempena persaraan beliau pada kadar RM7ribu - RM8ribu sehektar berbanding kadar harga tender RM16ribu - 17ribu sehektar.


 Antara yang diperkatakan, selain beliau, turut menerima anugerah ialah bekas Ketua Polis Negeri Kedah. Secara keseluruhan sebanyak 35 kompatmen balak telah dianugerahkan oleh YAB Dato Seri Ustaz Azizan b. Abdul Razak pada kadar harga RM7ribu - RM8ribu sehektar kepada beberapa individu dalam 6 bulan kebelakangan ini.

"Lu orang pikir la sendiri.."


"Renung-renungkan dan selamat beramal."

2 comments:

Undertaker said...

Kalau nak perentah sampai nak masuk neraka tak payah lah!!Azizan ooi.

Unknown said...

Bengong mu Azize....mu ingak buwi rasuah kat demo KCS penceng tu ngn polih penceng tu mu nok dapak gapo? Buke balak mu tuuu, hok rakyat kedoh tuu..