Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Thursday, December 16, 2010

Komen - komen dlm blog Kedah Times - BDB vs Kedah Sato ( KUIN-IJM)


Tanpa Nama berkata...

Oghang kata pemimpin-pemimpin PAS ni bapak segala PENYAMUN hampa tak ma percayaaaaaa....

Haaa... la ni Din Ko-ko (ADUN Anak Bukit)depa kata? menentang direc-dill projek KUIN nak kata apa?.

Puccikkkk...

AK 47 berkata...

Belum apa-apa dah bagi tahniah kat Mahfuz.
Mahfuz ni ada power ka? Don't under estimate the power of Jahubar & The Gang. Sat gi Jahubar akan hantaq Dino The Kokonia pi jumpa Mahfuz, kirim sebungkus capati dengan teh ais..everything will settle. Mahfuz kalau nak suit tailored made nak pi Parlimen pun, Kokonia boleh atur..segalanya dibawah tanggungan Darulaman Realty.Tak caya tanya Jahubar..suit dia sapa tolong bayar..Kalau anak Mahfuz nak kahwin ke..bagi tau saja.. Kokonia akan hadiah kan gelang emas Poh Kong special punya. Tak caya tanya panglima jihad Darulaman Realty, Yusof Husin dan YB Roshidi..masing-masing sudah menikmati seronoknya berkawan dengan Jahubar & Kokonia.
Isu yang tak ke mana. Akhir yang menjadi mangsa, kami la kat BDB ni. Bonus Raya kami tahun ni pun tak ada langsung. Satu sejarah dalam pentadbiran BDB. Tahun 2010 punya bonus pun, belum tentu lagi. Nasib....

AK 47 berkata...

Din Koko tu bukannya YB Amiruddin la..
Din Koko @ Dino @ Kokonia @ Hero Tasik @ Kuda Pawah tu adalah GM Darulaman Realty, En. Zainuddin Zainol..seorang yang bijak mengampu ke tahap paling maksimum dan merupakan key-player kepada segala perancangan GMD BDB, Jahubar Sathik yang dibelakangnya berdiri teguh, YB Amiruddin.

AK 47 berkata...

Jahubar ni amat terkenal dengan perancangan licik mengatur sesuatu demi kepentingan diri. Telah berundur dari BDB di zaman Sanusi dahulu..setelah mendapat soalan cepu emas dari MB Sanusi di ketika itu. Sanusi melontarkan soalan kepada Jahubar," You ni..Hindu ke Mamak ?"..khabarnya..apabila beberapa perancangan syarikat berkepentingan diri yang dibuat oleh Jahubar dapat dikesan.

Bila PAS mengambil kuasa, YB Amiruddin berusaha membawa Jahubar masuk semula ke BDB diatas persahabatan sewaktu dibawah pentadbiran Jahubar dahulu, Amiruddin berkhidmat di Darulaman Realty sebagai Project Manager.

Tanpa Nama berkata...

Din Ko-Ko niihhh....? Jahubar tuuuhhh.... Puccik lah BDB tuuuhh...

Sanusi sepak keluar dulu puuunnn... kes telan lah tuuhhh... jika tidak Snusi niii.. bukan senang nak buang orang kerja dengan dia. Yang kerja betoi2 dia tak penanh buang aihh....

Bila PR/PAS menang perintah Kedah, depa mabik balik penyamun niiii... Ma'ananya apa yang Jahubar buat pasai keh KUIM di Kuala Ketil tuuu.. dan bagi direct projek tu kapada IJM, sedangkan Kedah Sato Construction SB yang orang kuatnya Ir Hussain, Pengerusinya Dato Al Mahfuz adalah GLC yang dahulunya memang mampu jika projek hanya sabesar itu.

Tapiiii..., kerana Jahubar and Din Ko-Ko (koho-koho @ koi koi) ada syikit kesah, sedia maklumlaaaah.....

Kita mahu SPRM buka fail dan siasat. Pasai apa tak bagi kadapada anak syarikat: Kedah Sato SB ada, BDB Konstruction ada, Sri Temin ada, PKB ada syirikat kontrekto klass 'A'. Kenapa bagi kapada IJM. Awat?, CEO-CEO anak2 syarikat niii... bodoh sangat ka?. Jika bodoh dan projek sebesar KUIM Kuala Ketil tu pun tak sanggup nak buat, tak sanggup nak cari duit pembiayaannya, sila letak jawatan.

Atau, semua pekerja anak-anak syarikat tuuu... buat deminstrasi, katakan kami nak buat kerja projek KUIN. Jika hampa semua tutup mulut, maananya hampa pun makngot punya CEO. Pooodah.... macam hampa niiii... Pekan Rabu punya Pengurus kedai lebih baik dari hampa laaahhh....

Tanpa Nama berkata...

Mahfuz, jawab la ni juga, berapa benyak konterkton Kelas2 bawah, D ka, F ka yang dapat sub-kont daripada IJM di projek KUIN Kuala Ketil.

Ini Mahfuz janji. Sila jelaskan....


Read more: http://syburi-times.blogspot.com/2010/12/kuin-ijm-bdb-vs-kedah-sato.html#ixzz18CZpNXXU

No comments: