Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Friday, December 24, 2010

BDB vs Kedah Sato – ‘Final Countdown’.




‘Perhitungan Terakhir’, pertembungan yang berlaku dan berlangsung selama lebih enam (6) purnama telah sampai kemuncaknya.



Setelah berbagai hujah dan kaedah yang dikemukakan masih tidak menemui jalan keluar dan kata pemutus serta berpencak digelanggang dan medan yang tersedia masih tidak dapat menobatkan siapakah sebenarnya ‘pendekar’.

Maka hanya satu kaedah atau cara sahaja lagi yang boleh dilakukan iaitu dengan menyerahkan kepada ’Pendekar Mustar’ untuk memilih dan memutuskan siapakah diantara dua (2) Dato’ Panglima nya yang menjadi pilihan kalbu lalu dinobatkan sebagai ‘Pendekar’.

Untuk tujuan itu, YB Dato’ Mahfuz Omar telah menyerahkan surat perletakkan jawatan beliau sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah Kedah Sato Sdn. Bhd. yang bertarikh 21hb. Disember 2010 kepada YAB Dato’ Sri Ustaz Azizan bin Abdul Razak berserta salinan kepada Setiausaha Syarikat.

Kini ‘bola’ berada dikaki YAB Dato Sri Menteri Besar, beliau paling layak untuk memutuskan sebagai ketua kerajaan yang empunya projek dan dengan pekenan beliau juga Dato’-Dato’ berada pada kedudukan mereka sekarang ini.



”Hijau kata Dato’ Sri, Hijau lah jadinya; Biru kata Dato’ Sri, Biru lah jadinya.”

Mungkin ramai pihak beranggapan tindakan YB Dato’ Mahfuz sebagai merajuk atau tidak ‘gentleman’. Tapi apakah yang terdaya dilakukan sekiranya semua saranan dan pandangan beliau didalam mesyuarat Lembaga Pengarah Kedah Sato berhubung isu KUIN-IJM tidak langsung diminitkan/ direkodkan oleh Setiausaha Syarikat (Puan Muna).

Jauh lebih mengecewakan, khabarnya persiapan untuk majlis menanda-tangani pelantikan IJM sedang disusun-atur tanpa melalui proses-proses tertentu sebagaimana yang disarankan.

Biarpun isu dan duduk perkara telah disuarakan secara terus kepada YAB Dato’ Sri Menteri Besar, namun jawapan yang pasti tidak juga diperolehi. Bagi memudahkan, kini terpulang sepenuhnya kepada YAB Dato Sri Menteri Besar untuk menentukannya.

13 comments:

LoneRanger said...

nothing will happen lah. MB kedah percaya orgnya daripada pandangan org lain, termasuk YB Mahfuz. Cuma YB Mahfuz cepat sangat mengalah. Perkra ini rakyat sedang memerhati dan menilai. Kalau mudah mengalah, takda guna la masuk politik.

Apa2 pun harap2 KUIN akan terbina dgn lancar dan baik. Kami pun mahu KUIN yang baru dgn infrastuktur pembelajaran yang lebih mantop. Moga dapat melancarkan perjalanan kuliyah kami di sana.

KUIN SP

hhalem said...

Harap Dato' Mahfuz, tak boleh juga.

Habis sapa lagi boleh tolong, hapuskan penjenayah-penjenayah Tarbus tu.?

Frm HHalem

mona 'g' said...

Eh you all sebut-sebut nama i..apa ni..saman you all baru tau. I lawyer tau..

mona 'g' said...

Eh you all sebut-sebut nama i..apa ni..saman you all baru tau. I lawyer tau..

mona 'g' said...

You all jangan nak salahkan I tak minitkan. Macamla tak pernah bermesyuarat.. kalau I tak minitkan...apasal Mahfuz tak raise up the issue dlm mtg.. You all paham tak ni?? Itulaa.. takbir cukup pandai..nak tadbir company..terhegeh hegeh..
Ehh..kalau I bodoh.. Jahubar tak promote I la.. You all kena practice angguk depan cermin. Tak rugi pun. Bodoh betul la PAS ni..
Azizan suka I tau..

mona 'g' said...

Jahubar dah bawa la tok lebai Pendang mana ntah jampi office ni waktu cuti dulu. You all tak yah challenge le.
I.Q you all ni tahap manage kampung je.. senang sangat kena kelentong..

LoneRanger said...

aku tertarik dgn ceramah Ustaz Kazim dalam youtube. Ramai org percaya bomoh dan bomoh/tok lebai boleh kasitau perkara2 yg berlaku dan ada di tempat kita. dgn bantuan 'Jin' nya dia boleh kasitau bilik you kat mana, sapa dok depan you, kedudukan opis, berapa tangga, berapa lift, berapa kali wat kuliah agama disitu dll. Dalam 10 perkara, 9 dia kasitau dgn tepat. Cuma yg akhir sekali dia akan kata sipolon bin sipolan yang buat kat hangpa ni. Terus la kita percaya bulat2 sbb 9 lg dah betul/tepat. Inilah cara Setan menyesatkan kita...so Kalau betul Jahubar bawa tok lebai mai jampi..ini boleh dikatakan menghampiri syirik...nauzubillah..

siberangan said...

Dato Mahfuz nak tolong OSTAT AZIZAN. Nak bunuh lagi mana ka adaaaa....

Datok Mahfuz letak jawatan tuuu.. ada pasai laaa... Kedah Sato tak dapat kerja KUIM/IJM Dato Mahfuz kureng alaun laaaa.....

Dalam PKNK ada penyamun, dalam BDB ada penyangak. Mana ada GLC yang selamat sejak PR/PAS perintah Kedah niiihh...

hhalem said...

Mona G = Puan Muna,

U ngaku yg U tu lawyer.
Yg tak catit minit tu apasal (seperti Kedah Helang maklum). Tak der tape recorder ker.
Lemah betui company secretary.

U tau pun Mahfuz, tak leh tadbir satu habuk pun. Itu memang betul. Gi baca dlm HHalem.blogspot.com

Orang dah bagi amanat kat U, tak kira PAS ker. UMNO ker, yang U bebal tak reti buat minit tu pasal apa?

U tak der experience ker?

U mentah beringus lagi ker?

Frm HHalem (bekas lawyer cabok)
*UMNO Hangit

mamat paih said...

Aduhai Paih ku.. apasal lembik tak bermaya. Hero hindustan pun dah ngaku kalah. Standard hero jalanan je.. hero demo..

OrAnG KaMpUnG said...

yang nama jahubar @ jaafar (asai nama dia dulu kalau ikut pak dia tapi pi pejabat pendaftaran kenari silap tulis) kat Mahfud tu celah kuku dia jer. Hampa pi tanya org yg dok susah payah dulu untuk angkat dia naik pun dia tendang mcm tu jer. lagi satu hampa pi tanya sapa rekomen dato kat dia tu pun dia buat heran tak heran. hehehehe baru hampa tau perangai org yang tersilap eja nama di pejabat pendaftaran. Tapi aku cabar dato Amir klu dulu bersusah payah dok rekomen si Jaafar ni naik...awat nak bagi turun balik susah sangat ka. Pepatah melayu dah berkata...kalau jumpa ulaq dengan jaafar&Din koko tenagh jalan, katok si Jaafar & Din. Sebab apa? Sebab uluq tak pernah bg sakit hati org. Si Silap nama & Koko ni bg sakit hati org. kalau tak caya pi buat undi tak percaya dalam BDB. Aku rasa yang sokong depa, Tahir Ikut Bini, Rosli Capang, Sobri Takut Bini jer yang undi percaya. Yang lain semua akan undi tak percaya.. HIDUP BILLY! I miss yr smile

Lee Cooper said...

Mamak karpet mana la hang pa pi kutip mai ni. Pekat giler dia punya ke'mamak'kannya. Kalah si Mahfuz tu. Bukan secamca dua dah darah mamak ni. Nampak ke gaya rupa tu, pure mamak tongkang. Apalah lekeh sangat yg duk gatai duk amik mamak. Dah tau jenis ulaq. Jenis ni kuat belit dan payah nak kena katok.
Tak sama dengan ulaq kapak ustad Azizan. Ulaq kapak hang pa jangan pi pijak saja. Tapi, kalau hang pa pi kencing, dia cool saja..Dia buat bodo saja. Kena sangat la.

GaRuPa said...

hiya, ini hal bukan pasal itu latuk lajubur eh, lahubar lor..itu latuk tak kenang budi hanya pandai bolek dan jilat buntut ajijan lor..ajijan manyak suka lubang buntutnya dijilat lahubar...hiyya manyakk syiokk lor...

ini hal pasal itu Ajijan maanyak garang lor.. lia cepat panas balan...itu air menlilih, manyaakk panas lor..sapa pandai jilat lubang buntutnya balu dia 'cool off'.

hiyya, lu olang PAS lama berjuang tp tak pandai2 nak jilat lor..itu mamak maanyak bagus, balu masuk PAS sulah lapat jawatan tinggi disininya...lu olang kena belajar dr latok seli anuar berahim, balu bole amik hati itu ajijan..