Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Monday, December 20, 2010

Innalillahiwainnailaihirraji'un..!


YB DATO' MAHFUZ BIN HJ. OMAR MELEPASKAN JAWATAN SEBAGAI PENGERUSI LEMBAGA PENGARAH KEDAH SATO SDN. BHD. , Kenapa?..tungggguuuuu....!!!!

4 comments:

hhalem said...

Betui ka? Ishhh awat laa.
Happy GM Sobri.

Frm HHalem

LoneRanger said...

ini suma sendiwara je. Mahfuz dah kawtim dgn sathik daaa...dah kena belanja daaa..bertuah dia nak fight utk kebenaran. kalau betul dia nak fight kebenaran, takyah letak jawatan..fight to the end. Dasat dayus dan pengecut camtu la...

AloQStaQ said...

Bila dia letak jawatan tu BILLY ?

seronok sakan la GM ...

AK 47 said...

Dalam PAS pun ada sandiwara ke? No laa. Seperti yang dikatakan, siapa Mahfuz yang nak pi lawan Jahubar tu. Nak bawa kereta pun dia takut, inikan pula nak bawa company. Jahubar konar sana, konar sini, Mahfuz pun terpelanting. Dalam Parlimen, nampak macam champion. Dalam kampung halaman sendiri,habuk pun taraak..

Hakikatnya, PAS memang hampeh. Cakap cukup pandai, perlaksanaan out. Bab ibadat mungkin okay, tapi aku rasa puak PAS dalam pentadbiran, ramai yang jenis masuk jamban tak baca doa. Kira duk kena kencing saja hangpa ni..

Apa pun, kami masih menaruh harapan, berkat hasil keuntungan GLC yang diwar-warkan oleh MB, bonus kami semua jangan dilupakan. Kami tak minta Camry, kami tak minta Pajero Sport, kami tak minta sponsor apa-apa pun. Kami cuma minta keringat kami bertungkus lumus bekerja dengan puak bangang, dihargai..

Takbir!