Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Thursday, December 30, 2010

Krisis GLC Kedah

Angin sedang bertiup kencang diutara Malaysia. Khabarnya beberapa GLC sedang bergolak dan berhadapan dengan tindakan penutupan operasi berikutan pergeseran yang berlaku diantara pihak pengurusan dengan YAB Dato' Sri Ustaz Azizan bin Abdul Razak antaranya; Kulim High Tech Park (KHTP), Yiked Holding, Seri Temin Development (M) Sdn. Bhd. (STDC), Kedah Agro Holding Sdn. Bhd. dan Kedah Communication and Events Sdn. Bhd. (KCE).

Kita tunggu dan lihat perkembangan yang selanjutnya. Tunngggguuuu...!!!

8 comments:

Carlito said...

jgn lah hampa melawan MB kedah..dia ulama tu..taraf maksum. apa dia ckp suma betul, takde salah...taatlah kpd pemimpin yg cenge dan saksama sptnya

HHalem said...

Ni syoookkkkk ni.

Seri Temin...Pak Syed tu ada lagi kaa?
Depa buat rumah panjang tsunami Kota, jadi haru biru. Lepas tu pass kat Kedah Sato.

Aduhaiiii. Sedih. Kalu PAS tak halau puak-puak ni. Memang lah PAS "celako celako celako"

Frm HHalem

Orang Kampung said...

Assalamu alaikum,
Salam perkenalan....boleh tuan link dengan blog saya : http://sallehsaad.blogspot.com

BILLYtheKID said...

Salam. InsyAllah Orang Kampong.

cybergazer said...

Kalau cekdet yang dulunya ditohmah oleh PAS sebagai Firaun pun dah dianugerah sebagai Penaung LIFE-Insaniah 2010 oleh bapak mintiri(MB la tu..)....nak heghan pa lagi....

Anonymous said...

Macam mana ni Kedah koi tenat.Satu demi satu syarikat besar nak tutup.Kalau macam ni hancok la Kedah . Dulu pun masa UMNO perintah Kerajaan Pusat tolong macam-macam nak bagi Kedah maju .Lani habis la. Tu la pasai jangan buat main-main .Kedah dah tebalik kong dah. PAs nak mintak tolong sapa .Guan Eng Penang boleh tolong ka . Gadai Kedah la . Hangpa pandai sangat. terima akibat dia.

Anonymous said...

Rakyat Kedah hidup terseksa di bawah pemerentahan UMNO/BN Kedah selam 30 tahun .,Lepas sekok sekok MB Kedah dari UMNO/BN yang pegang Kuasa hingga 2008 .Tukak pemerentah ganti PAS.Rupa rupanya Azizan ingin membengrapkan Kedah.Bengrap bukan kerana Rasuah tetapi bengrap kerana jahil tentang pemerentahan dan pentabiran.Konon nya Ada kelulusan Azhar dsan Universiti Kent.Kedah linkop bukan kerana Parti tetapi kerana Pimpinan PAS pusat yang Lantik orang bangang macam Azizan jadi PJ dan MB kedah.Pas berjaya mentabir dengan baik di kelantan tetapi gagal di Kedah.Kenapa???.Sebab pimpinan PAS di pusat nak jaga Kroni dan degil...langsong tak dapat nilai Azizan Razak tu otaknya lebih kurang macam Syed Razak saja.Ditambah pula penasihat nya Pak Chop Hussain yang di lantik Sebagai Sanator dan juga SU Perhubongan PAS Kedah. Maka jadi lah si jahil menasihat siperugus yang besak kepala.Bala untuk Rakyat Negeri Kedah ..hasil dari Pas pusat nak jaga Kroni.Saya tetap salahkan Tim.President dan Juga Presiden PAS yang membenarkan perkara ini belarutan.Mereka harus bertanggong jawap terhadap kehancuran Pemerentahan Negeri Kedah di sebabkan pemimpin yang rosak Akhlaknya macam Azizan.Pak Chop Hussain sanotor berpencen bertanggong jawap juga terhadap perkara ini Selain dari peyelengan tabong Mangsa Memali.

Anonymous said...

This іѕ thе perfеct site for
аnybody whο reallу wаnts to fіnԁ оut abоut this topic.
You know а whole lοt іts almоѕt tough tο
arguе ωith you (not that I actuallу will need tο…ΗaHa).
Үou сeгtaіnly put a fresh spin οn a topic that's been written about for many years. Excellent stuff, just wonderful!

my webpage: hcg diet weight loss