Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Sunday, December 19, 2010

BDB vs Kedah Sato – Semakin Merentung.

Terbaru, diberitakan suhu kepanasan di Menara BDB semakin meningkat berikutan gerak taichi dan kuntau dipentas pertembungan  semakin tangkas dan ganas.

Sebagaimana yang telah dijangkakan, YB Dato’ Mahfuz Omar akan berhadapan dengan kelicikan dan kerakusan Dato’ Jahubar and The Gang. Beberapa orang Exco Kerajaan Negeri telah mereka kunjungi untuk melobi sokongan terhadap mereka dan dalam masa yang sama bertujuan untuk menyerang hendap dan melumpuhkan musuh.

Khabarnya hasil kurang memuaskan, buat masa ini. Kalau memgambilkira beberapa kes yang terdahulu, Dato’ Jahubar and The Gang terbukti mampu mempengaruhi serta memenangi sokongan daripada ’God Father’.



Dato’ Jahubar juga dikatakan sedang melobi Lembaga Pengarah BDB dan Wisma Negeri untuk mengugurkan Yb Dato’ Mahfuz Omar sebagai Pengerusi Kedah Sato Sdn. Bhd.

Amat diharapkan YB Dato’ Mahfuz Omar tidak mudah untuk mengalah, malah turut berusaha mematahkan serangan dan asakan dari Dato’ Jahubar and The Gang.

Projek Kampus Induk KUIN amat penting sebagai penanda aras serta ukuran keberkesanan dan ketelusan pentadbiran Kerajaan Negeri dibawah Pakatan Rakyat yang diterajui oleh PAS.

YB Dato’ Mahfuz Omar, Ahli Parlimen Pokok Sena bukanlah nama kecil diarena politik negeri dan nasional. Di Kedah beliau adalah Timbalan Pesuruhjaya 2, sementara diperingkat nasional merupakan Naib Presiden (2) PAS.

4 comments:

Carlito said...

wah, same strategy they use when facing obstacles. Eliminate the enemy with via character assasiation again..this time YB Mahfuz. I wonder how Ajizan going to handle this. Getting interesting...wait n see maaa.

Colt45

AloQStaQ said...

Pendedahan yang menarik!

Mungkin saudara mempunyai lebih banyak cerita dan pengalaman untuk dikongsi, blog saudara sangat ditunggu2 oleh saya dan rakan2 pembaca untuk mendapatkan maklumat dalaman yang lebih jelas mengenai pergolakan anak-anak syarikat.

TQ dan good luck bro!

AloQStaQ

Anonymous said...

Saya kata, “Boss awat tak berniaga?”

Mahfuz jawab, “Nak berniaga apa? Aku mana reti”

Panjang sangat nak cerita, baca di sini >>

http://hhalem.blogspot.com/2010/12/dato-mahfuz-omar-ambil-alih-bukan-ambil.html

HHalem said...

Baru dok kata dia x reti berniaga, dah berhenti pulak dah. Bukan nya susah sangat jadi Chairman.
Mahfuz tak tahan dolat.

Mahfuz kalu jadi Chairman Kedah Sato, memang conflict dgn mamak tu sbb mamak tu nak tunjuk kuasa.

Frm HHalem.blogspot.com