Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Friday, December 17, 2010


Azizan Abdul Razak menyampaikan Anugerah Penaung Tetap LIFE dan Anugerah Insaniah-IRTI LIFE 2010 kepada Dr. Mahathir Mohamad di Langkawi, semalam. - BERNAMA


 'MAHAFIRAUN' - Tragedi Memali, Sekolah Agama Rakyat, "orang Melayu akan mundur kalau laksanakan Hudud", "Nabi simpan janggut sebab x ada Gilette", rampas Royalty Petroliam rakyat Trengganu.dan bayak lagi...sendiri mau ingat la...Bro..!!



3 comments:

Carlito said...

ahahha, pemimpin2 politik bole makan semeja, tido sebantal. Kita plak di'train' utk benci parti lain. cakap jer UMNO/BN suma tak kena. Anwar Ibrahim Al Jubiri jer yg kena tindas (konon). PAS plak sibuk nak back up ahli freemason laknatullah ni...nak tegakkan daulah Islamiyah????...hangpa kn buang peliwat tu dulu, bersihkan ahli2 PAS yg korup (Setat Ajijan) dan 'retire' kan NikAziz.

Aku ahli JIM: Org PAS ni mana ada education, suma petani saja. Kami org JIM terdiri drp org2 pintar, professional dan berpendidikan tinggi...tul tak YB Din Anak Bukit?

Undertaker said...

Tujuan hang hanya nak bagi pecah pakana saja supaya UNMO/BN Menang.Ajian turun aku setuju tapi Nik Aziz turun Kami tak setuju.Ynag kami semua setuju supaya UMNO/BN lupus dalam PRU 13 ni.Kami nak Orang Melayu dari PR poulak perentah.Tak payah lah buat andian Nagatif terhadap Parti dalam PR semua Ok.Cuma uMNO/BN yang dengki maklumlah dasar perompak harta rakyak.

Carlito said...

lain org lain tujuannya undertaker. tapi apa yang penguin kata ada kebenarannya per. Apasal Nik Aziz membela Anuar Ibrahim si peliwat? dari dahulu lagi, AI ini bukannya Islamic leader dan dia tak layak untuk jadi pemimpin negara pun.Tingkah laku AI ini, Mat Sabu lagi arif.

Dan penguasaan JIN (JIM) ini memang wujud dalam PAS. Dari dulu lagi sejak aku di unibersiti, setiap kali pi usrah JIM ini, depa dok kutuk PAS macam-macam. Bila depa berkuasa dalam PAS, tgk la apa depa buat? Nasihat org lama PAS pun depa buat tak derk jer..pasai apa? pasai depa ini kononya golongan pintar dan cerdik pandai.

UMNO ka PAS ka, aku tgk bila mai kat KUASA dan DUIT, hancusss...you do not do what you preach.