Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Tuesday, August 31, 2010

Anak Kedah di perantauan bertemu MB di majlis buka puasa


http://www.wartakedah.net/images/stories/OGOS2010/ramai.jpg
http://www.wartakedah.net/images/stories/OGOS2010/gelak.jpg

Petaling Jaya, 29 Ogos – Lebih seribu anak Kedah di sekitar Lembah Kelang hadir di majlis berbuka puasa bersama YAB Menteri Besar Kedah, Dato’ Seri Ustaz Azizan Abdul Razak.

Majlis yang julung kali diadakan sejak Dato’ Seri Ustaz Azizan mengambilalih pentadbiran negeri Jelapang Padi itu diadakan di Dewan Sivik, Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Program dianjurkan oleh YAB Menteri Besar. Anak-anak Kedah kelihatan hadir beramai-ramai sejak lima petang ke lokasi program.

Menurut penganjur, kehadiran anak Kedah adalah di luar dugaan sama sekali sehingga memaksa mereka menambah khemah di luar dewan tempat berlangsungnya program.

Antara yang hadir ialah bekas Menteri Pelancongan, Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir serta sebahagian besar anggota Exco Kerajaan Negeri Kedah

No comments: