Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Sunday, January 2, 2011

AMARAN - SILA AMBIL PERHATIAN.




TAHAP KEPANASAN DI NEGERI KEDAH DIKESAN SEMAKIN MENINGKAT DENGAN MENDADAK. ADALAH DIRAMALKAN AKAN BERLAKU BEBERAPA LEDAKAN DALAM TEMPOH  TIGA (3) BULAN DARI SEKARANG. AMARAN INI DIKELUARKAN SEBAGAI PERSEDIAAN UNTUK MENGURANG KESAN KEMUSNAHAN DAN BAGI MENGELAK SEBARANG TRAJEDI YANG TIDAK DIINGINI. HARAP MAKLUM.

2 comments:

Sheikh said...

Saya tertarik dengan kenyataan ini. Apakah yang dimaksudkan oleh ledakan yang bakal berlaku itu? Kenapa dipilih tiga bulan daripada sekarang? Diharap ada jawapan. Terima kasih..

-Abu Musa-

Carlito said...

apsal 3 bulan? iyyak..wa talak mau tunggu lama2 woo..mao dengaq cilita sikalang jua lor