Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Wednesday, October 27, 2010

Fuhh..! Caya..la..!!! Pendapatan meningkat 205% vs 204 biji kereta hilang.




Auditor-general Tan Sri Ambrin Buang questioned the efficiency of the Kedah State Secretariat Office’s (SUK) vehicle maintenance plan after three of its cars had their tyres changed twice within four and nine months. The state government said it was due to heavy usage.

Based on the Road Transport Department’s record, Ambrin also listed 204 vehicles registered under the Kedah SUK that had gone missing from the state’s Vehicle Central Record.

“An investigation must be carried out to determine the status of these vehicles, whether they still exist and are being used or have been disposed off,” he said.
The Audit Department also discovered an imprudent payment system for vehicle maintenance and fuel where payments for these were made twice within a month which took place in April and November last year.

This resulted in the auditor-general urging the Kedah SUK to reclaim the redundant payment and take disciplenary action against the officers involved.(NST -26/10/2010)

“Air yang tenang jangan disangka tiada buaya…bewak berlambak – lambak..“.

 HIMPUNAN MADAH-MADAH PENGUASA.

“Exco2 aku semua bodo..!”

“ budak2 tu mai nak ajaq aku..depa tau apa?”

”KCS semua dok belakang aku..hangpa nampak!”

” Tak kan la dia nak tipu abang sepupu dia..!”

”Aku pensyarah!, aku tau semua..hangpa mengaji dimana..?

” Aku Menteri Besar hang tau dak?”

“Aku bukan ulamak…ni Kedah bukan seropa dengan Kelantan..!”
 
”depa Pusat tau apa?..berapa negeri dah depa perintah..?”

“sapa tak ikut aku...orang lain jadi calon lepaih ni..”

” hang tengok ni..Sultanah hadiah kat aku..hang tau berapa rhega dia?’
...bersambung..! ( sapa-sapa yang ingin berkongsi koleksi silakan..! )..mmuaah..!

BILLYtheKID (helangkedah.blogspot.com)

No comments: