Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Tuesday, September 28, 2010

Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua - 'Holland of the East'

Apa perkembangan gagasan 'Holland of the East' yang dilhamkan oleh YAB MB dibawah agenda 'Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua'. Bagaimana status projek-projek rakyat yang telah dilancarkan :-

1) Projek Ternakan Keli-K
2) Kilang Pengetinan Keli dan Buah-buahan.
3) Pusat Pengumpulan Hasil Pertanian
4) Ladang Kurma
5) Ladang Jagung dan Nenas
6) Projek Ternakan Ikan Tilapia di Tasik Pedu
7) Projek Ternakan Dalam Sangkar di Langkawi.
8) Penerokaan pasaran di Timur Tengah dan Eropah untuk produk-produk tradisional orang-orang kampong dan lain-lain yang tidak disenaraikan disini.

Dah lebih 2tahun 6bulan, tak nampak dan tak dengar apa-apa pun, senyap-sunyi dan kelam macam tu saja, pasai apa?, ada apa yang tak kena ka?

YAB MB hanya dok cheghita pasai projek Kampus baru KUIN saja dimana-mana pun.

Rakyat nak tau ni...PRU13 bukan lama mana dah.!

Jika putih katakan putih, jika hitam katakan hitam.

Usah disembunyikan bangkai gajah.


3 comments:

joe penang said...

Kalu ada satau jwtnkuasa cam jwtnkuasa hisbah di Tganu dulu kan baik! Segala projek dipantau.
Dah bunyi tentang Ust Azizan dlm kedahsenget.blogspot.com. Pedulikan jika ianya fitnah.
Jika betul? Jangan jd cam PAS Tganu sudah. X bangkit2 lg sampai la

awe lekuk said...

Kawe dapak tau yang sebak nak dianugerahkan kepado IJM tu pasaa akaun BDB dah kontang, gara-gara beberapo dokumeng yang pihok bank mau tok leh nok buwie....dok dapak kerjasamo dari SUK. KONONNYA SUK dok mau saing bebeghapo sughak yang dikehendaki pihak bank...salah satunya 'Letter of Comfort' pihak kerajae. Aik...heghe ambo,tokkang setakak tu sajjo...

pematangkaka said...

Don Juan hensem woo pakai kacamata hitam. masih gagah perkasa walaupun dimakan usia. hangpa jgn dok pelece dia..hari2 balun kopi radix campoq tongkat ali.