Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Saturday, February 26, 2011

PAS 'Double Standard' ?

 

QARIAH TIDAK DIBENARKAN MENYERTAI MUSABAQAH.







 
ARTIS WANITA TIDAK DIHALANG MELAKUKAN PERSEMBAHAN TERBUKA. 
( SINAR HARIAN EDISI UTARA )
( 25 FEB. 2011 - JUMAAT - U2 )

8 comments:

Anonymous said...

Ulama PAS adalah Ulama Politik, jadi fatwa mereka demi kepentingan politik, dan mempergunakan agama demi ketamakan kuasa

Dulu PAS kini Bebas

Anonymous said...

Saya sudah tobat sokong PAS. Sebab. Tengok kes Mesir. Depa kutuk Hosni pasai talibarut Amerika katanya. Tapi kat Malaysia, mereka bersungguh-sungguh pulak nak naikkan manusia yang terang-terang talibarut Amerika dan Yahudi untuk jadi PM. Rupanya merekalah golongan munafik yang disabdakan Rasullullah ribuan Tahun dahulu. Rupanya merekalah yang Allah sebut golongan yang menjual ayat-ayat Allah (Al-Quran) dengan harga yang murah. Lihat segala perbuatan mereka masa kini dan nilai sendiri dengan mata hati.

Anonymous said...

saya setuju dgn pandangan anon11.47 memang PAS skrg tidak sama dgn PAS dibawah A. Fadhil Noor. PAS skrg sanggup kawan dgn DAP yg terang2 bersetongkol dgn PAP yg merupakan kwn baik Israel zionis. Dalam erti kata lain, PAS dah jadi Zionis, penyokong tegar pmbunuh umat Islam di Palestin.
Sekarang saya tinggalkan PAS kerana mereka bkn lg perjuangkan Islam. Mereka hanya hendakkan kuasa hingga sanggop bersahabat dgn zionis secara tidak langsung. Sedarlah kawan2..jgn terima kata2 penceramah PAS yg tidak menggunakan fakta dan lebih auta. Jadilah masyarakat berilmu. Filter setiap kata2 mereka..pelajarilah ilmu dan jgn taklid buta terhadap pemimpim PAS yg ketamakan ini.

Keluar PAS...

Anonymous said...

salam Billy....awat jarang2 buat posting? teloq sudah kena cabut ka? tulah baik buruk menongkah arus. prinsip kita harus dihormati. kesian kat hang teloq hang dah tak da. apapun aku tetap sokong hang utk terus buat posting melawan ustaz azizan yang lagi bodoh...lagi bangang..sebab percaya kepada budak E..bak kata beliau: E ada semua

BILLYtheKID said...

Anony Feb27-7:11pm >

Kah..kah..kah..boleh tahan la..lu Bro..!caya la..kalu dok posting selalu pun buang karan ja...selain peluru yg ampuh..masa yg tepat dan tempat yang betul perlu diambil kira..kalu tidak membaziaq saja dan jadi laqho.

Bro..ada apa yg baguih2..huluq2 mai la..

Hantu Raya tak makan teloq dah la ni...kurang2 pun pizza...kena 'lamb chop' kalu...mau tau r..!

Anonymous said...

Pas tuduh UMNO yahudi UMNO tuduh Pas yahudi sebab kawan dengan DAP.Yang dalam rumah hang tu TV Yahudi yang reka .hang tegok saja ka yahudi dalam rumah hang tu.Awat orang melayu rakyat Melaysia yang tak ikut mana mana parti politik tak Yahudi kah tak Zionist kah."Orang orang yahudi tidak akan redoa pada kamu sehingga kita mengikuti agama mereka"atau amalan Mereka.Berapa ramaikah rakyat Melaysia yang dah jadi yahudi cuba lihat betoi betoi.Ayat itu.Jangan sekadar Parti politik saja.Demokrasi itu sendiri ciptaan Yahudi untuk hancurkan Islam.UMNO PAS sama sama amalkan Demokrasi ciptaan yahudi.Sama sama lah pakat jadi yahudi.

Anonymous said...

PAS double-standard? Baru tau ka?
Hang nak lari dari Azizan, hang nak pi mengadu kat Nik Aziz?
Lebihkurang lari dari sunni liberal, pi mengadu kat wahabi?
Harhu...harhu...
Dulu harhu biru...Lanie dah muntah hijau...
Contoh pahaman wahabi...,
http://www.youtube.com/watch?v=CJ7HWmLLcFM

Anonymous said...

BABI LA DARULAMAN REALTY NI... HARAM JADAH... AKU DITINDAS KEJA KAT SINI.... DIN KOKO BARU LA PUNYE KEJA. DIA INGAT DIA NAK JADI GM SAMPAI MATI KOT....

AKU SUMPAH DIN KOKO DIPECAT DARI DARULAMAN REALTY