Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ".
(Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan”
(Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'"
( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Saturday, February 5, 2011

Binasa yang diundang.

'Ali bin Abi Talib berkata:
  “Sesungguhnya binasanya manusia terdahulu kerana mereka menghalang kebenaran sehingga ianya dibeli. Mereka membentangkan kezaliman sehingga ianya ditebus.”

(Ibn Muflih, Al-Adab al-Syar‘iyyah, 1/201).

5 comments:

Anonymous said...

Sayyidina Ali Bin Abi Thalib berkata:

"Penghancur punggungku di dunia ini ada 2 orang, iaitu orang yang pandai berbicara namun dirinya seorang yang fasik, dan orang yang bodoh namun selalu tekun beribadah. Yang seorang akan membela kefasikan dengan lidahnya sedangkan yang seorang lagi akan membela kebodohan dengan ibadahnya. Berhati-hatilah dari para cerdik pandai (ulama) yang fasik dan para ahli ibadah yang bodoh. Kerana mereka adalah sebesar-besar fitnah bagi setiap orang yang mudah terpedaya. Sesungguhnya daku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda,"Wahai Ali! Hancurnya umatku adalah ditangan orang munafik yang pandai berbicara."

Ringgo Star said...

Dengan ini, saya ringgo star mengesahkan bahawa pemilik blog ni masuk neraka.ini adalah kerana tiada apa pun kerjanya melainkan menulis untuk menjatuhkan melayu sesama melayu..lepaih tu lennon pesan kat saya suruh saya habaq kat penulis blog ni supaya buang semua ayat2 quran dalam ni pasai mukadimmah elok pastu mai tang artikel semua fitnah belaka..pasai tu la muka da gelap.. Kami the beatles mengucapkan selamat hari raya cina..

Revolution tak kena gaya..

Anonymous said...

Ringgo Star, perbaharui lah Syahadah sesegera mungkin, sebelum tibanya 'jemputan' agung yang tiada tertangguh walau sekelip pandangan mata. Ingatlah, tiada yang terkecuali dan tercicir dari perhitungan dan pertanggungjawaban. Na'uzubillah.

BILLYtheKID said...

Ringgo Star, jom face to face..! pls chosing where n when? InshAllah, I'll be there.

Anonymous said...

ringgo bukan islam, dia kata neraka jesus dia kot. apa kisah billy, biorla mamat kristian sorang ni nak hingaq..